Pieni mutta raju · Datsun 1200 Finn '71

GTi.Artikkelit

Vaik­ka en­sin Finn-Dat­sun vai­kut­tai­si drif­ting-ai­hi­o­na mel­koi­sen toi­vot­to­mal­ta, so­pi­val­la hul­luu­del­la ja luo­vuu­del­la sii­tä saa kui­ten­kin eri­no­mai­sen kil­pu­rin. Sam­po Sai­lon Dat­su­nia on kas­va­tet­tu oleel­li­ses­ti te­ho­lu­ke­man li­säk­si esi­mer­kik­si ak­se­li­vä­lin osal­ta, joka on­kin nyt mil­lil­leen sama kuin S13-ko­ri­ses­sa Nis­san 200SX:ssä. Sam­pol­le au­to on tuo­nut so­pi­vaa haas­tet­ta, kun sitä on ihan to­sis­saan saa­nut ra­ken­taa ei­kä vain pult­tail­la osia kiin­ni!

PI­KA­FAT­KAT

Kone: Vol­vo T6

Vaih­teis­to: Sam­so­nas RS90

Teho: 700 hv / 800 Nm na­val­ta mi­tat­tu­na

Au­to esi­tel­ty GTi-Ma­ga­zi­nen nu­me­ros­sa 07 / 2024 · Ku­vat & Teks­ti: Mat­ti Tir­ro­nen @ku­vaa­ma­sa

In­koo­lai­sen Sam­po Sai­lon mat­ka au­to­jen pa­riin on al­ka­nut lap­suu­des­sa, jol­loin har­ras­tus­lis­tal­ta löy­tyi RC-au­to­jen pa­ris­sa puu­has­te­lu. Lap­suu­den ajan Sam­pol­le oli sääs­tet­ty pien­tä pe­sä­mu­naa, jon­ka hän sai käyt­töön­sä 16-vuo­ti­aa­na ol­les­saan jo am­mat­ti­kou­lus­sa au­to­puo­lel­la opis­ke­le­mas­sa.

– Pää­tin in­ves­toi­da ne ra­hat en­sim­mäi­seen tur­bo-Vol­voon – ja se oli hyvä in­ves­toin­ti, Sam­po nau­raa.

Jo sil­loin kär­pä­nen puri ko­vas­ti, ja en­sim­mäis­tä Vol­voa seu­ra­si pa­ri­kym­men­tä muu­ta vas­taa­vaa sekä muu­ta­mia van­ho­ja To­yo­tia.

– Van­hat jap­si­au­tot ovat ai­na ol­leet lä­hel­lä sy­dän­tä.

SE­BUN KAUT­TA LUIS­TOON

Kym­me­ni­sen vuot­ta sit­ten Sam­po sat­tu­mal­ta tu­tus­tui sa­moil­la suun­nil­la vai­kut­ta­vaan Se­bas­ti­an Engb­lo­miin, joka on puo­les­taan aja­nut luis­toa var­maan pari vuo­si­kym­men­tä tä­hän men­nes­sä. Nii­hin ai­koi­hin Sebu ra­ken­si en­sim­mäis­tä To­yo­ta GT86 -drif­te­riä Suo­meen ja ky­se­li, jos­ko Sam­pol­ta löy­tyi­si kaks­sa­ta­sen Vol­von rat­ti­ak­se­lia.

– Mul­la nii­tä oli va­ras­tos­sa, kun nii­tä Vol­vo­ja oli tul­lut pu­ret­tua ja ra­ken­net­tua use­am­pia jo sii­hen men­nes­sä.

Ti­lan­teet es­ka­loi­tui­vat no­pe­as­ti, ja yh­täk­kiä Sam­po oli­kin jo te­ke­mäs­sä Se­bun au­toon pa­ko­sar­jaa ja hit­sai­le­mas­sa ah­to­put­kia sekä muu­ten­kin aut­te­le­mas­sa pro­jek­tis­sa.

– Olin myös me­kaa­nik­ko­na Se­bul­le use­am­pa­na vuon­na, ja kier­ret­tiin ki­so­ja sil­loin siel­lä sun tääl­lä sekä ra­ken­net­tiin au­to­ja. Sii­tä se laji al­koi sit­ten pik­ku­hil­jaa kiin­nos­ta­maan enem­män.

Aja­tus omas­ta au­tos­ta kyp­syi kui­ten­kin pi­dem­pään, sil­lä Sam­pon pala kak­kua ei ole kul­kea sa­maa pol­kua mui­den kans­sa – jo­tain eri­lais­ta oli saa­ta­va.

– Iki­nä ei oo kiin­nos­ta­neet mas­sa-Be­ma­rit ja muut, jo­ten tuli sit­ten os­tet­tua vä­hän va­hin­gos­sa tämä Dat­su­ni Lau­ri Le­val­ta. On­han se ai­na­kin mas­sas­ta poik­ke­a­va, ja sen kans­sa on saa­nut kyl­lä to­teut­taa it­se­ään.

Dat­su­nia oli it­se asi­as­sa al­ku­jaan alet­tu ra­ken­ta­maan jo jok­kik­seen, mut­ta Lau­ri oli saa­nut jon­kin pu­rai­sun drif­tin­gis­tä ja suun­ni­tel­mat muut­tui­vat – hyvä niin!

– Sa­tuin poik­ke­a­maan syk­syl­lä 2020 Piek­sä­mä­el­lä La­ten luo­na, jol­loin hän to­kai­si, et­tä os­ta Dat­su­ni, ja niin sii­tä teh­tiin kau­pat. Kä­vin seu­raa­va­na vii­kon­lop­pu­na ha­ke­mas­sa au­ton ko­tia ja aloi­tet­tiin tar­kas­te­le­maan, mitä pi­tää teh­dä, et­tä sil­lä pää­see aja­maan.

Tie­dos­sa oli, et­tä kar­daa­ni ja suut­ti­met puut­tui­vat, jo­ten sor­vis­sa pyö­ri­tel­tiin uu­si jor­taa­ni ja SR-moot­to­riin ruu­vat­tiin suut­ti­met pai­kal­leen. Au­to läh­ti pe­laa­maan, jo­ten Sam­po suun­ta­si Pe­sä­mä­el­le tes­taa­maan uut­ta han­kin­taan­sa.

– Mon­taa ve­toa ei pääs­ty, niin meni perä. Vaih­det­tiin uu­si perä, men­tiin La­pu­al­le tes­taa­maan, ja sama jut­tu kävi uu­del­leen: perä ha­jo­si.

Oi­ke­as­taan nämä kak­si ajo­ker­taa oli­vat juu­ri­syyt sil­le, et­tä au­to ra­ken­net­tiin täy­sin uu­del­leen. Sam­po vaih­toi pe­räk­si Che­vyn 12-pult­ti­sen ak­se­lin, joka kes­ti SR:n tuot­ta­mat te­hot lei­ki­ten.

– To­det­tiin, et­tä nyt­hän on ali­te­hoi­nen moot­to­ri, jo­ten oli­han au­to ra­ken­net­ta­va uu­del­leen.

Teippaus mukailee legendaarista Datsunin kilpakuosia ja sopii tähänkin pakettiin erinomaisen hyvin.

Teippaus mukailee legendaarista Datsunin kilpakuosia ja sopii tähänkin pakettiin erinomaisen hyvin.

Auto näyttää äkkiseltään kovin pieneltä ja lyhyeltä, mutta sopivilla muutoksilla on pyöriä saatu lähemmäs korin nurkkia ja akseliväli on millilleen sama kuin S13-korisessa Nissan 200SX:ssä – eli ei mikään lyhyt!

Auto näyttää äkkiseltään kovin pieneltä ja lyhyeltä, mutta sopivilla muutoksilla on pyöriä saatu lähemmäs korin nurkkia ja akseliväli on millilleen sama kuin S13-korisessa Nissan 200SX:ssä – eli ei mikään lyhyt!

VOL­VO­LAIS­TA

Os­tet­ta­es­sa au­to oli va­rus­tet­tu siis Nis­sa­nin SR20DET-moot­to­ril­la, joka Sam­pon sa­noin oli hie­man ky­lä­sep­pä-se­tu­pis­sa, ku­ten koko au­to.

– Au­tos­sa oli kai­ken­nä­kös­tä pa­tent­tia ja van­haa tek­niik­kaa. Au­to oli vii­si vuot­ta ajet­tu, ja sinä ai­ka­na oli sitä pal­jon muu­tet­tu ja pa­ran­nel­tu – sekä ko­keil­tu kaik­kea uut­ta, jo­ten kai­ken­lais­ta py­sy­vää vä­li­ai­kais­ta pa­tent­tia oli rei­lus­ti.

Pa­ket­ti oli ko­ko­lail­la niin sa­no­tus­ti ihan pe­rus: SR-moot­to­rin pe­räs­sä ZF-vaih­teis­to sekä Vol­von perä ja alus­ta­na D2:n tuo­te. Au­to oli vä­hän niin kuin kil­pa-au­to, mut­ta sil­ti­kin vä­hän enem­män hönt­sä­au­to. Sam­po ha­mu­si kui­ten­kin ra­jum­paa pys­syä kuin "ihan pe­rus", ja kes­tä­väs­tä pe­räs­tä si­suun­tu­nee­na pro­jek­ti rä­jäy­tet­tiin ihan le­väl­leen ja koko au­to teh­tiin uu­sik­si.

– Kaik­ki, mikä au­tos­ta ir­to­aa, vaih­det­tiin käy­tän­nös­sä uu­teen.

Vol­vo­har­ras­tuk­ses­ta oli tal­liin jää­nyt luon­nol­li­ses­ti kasa T6-moot­to­rei­ta ja mui­ta tar­pei­ta, jo­ten moot­to­ri­va­lin­taa ei tar­vin­nut lii­em­min miet­tiä.

– Li­säk­si ka­ve­ri­pii­ris­tä löy­tyi usei­ta mui­ta­kin Vol­vo-har­ras­ta­jia, jo­ten sen­kin puo­les­ta oli hyvä sii­tä al­kaa te­ke­mään. Pää­tet­tiin teh­dä jär­ke­vän bud­je­tin moot­to­ri, jos­ta saa hy­vin voi­maa. JZ kuu­los­ti myös mi­nun kor­vaa­ni lii­an ylei­sel­tä, jo­ten se ei ole mun jut­tu.

It­se moot­to­rin ra­ken­ta­mi­nen su­jui hel­pos­ti, mut­ta enem­män ra­ken­ta­mis­ta vaa­ti pie­nen au­ton muok­kaa­mi­nen isol­le moot­to­ril­le.

– Vai­kein­ta ra­ken­ta­mi­ses­sa oli ti­lan ah­taus, jon­ka ta­kia jou­tui te­ke­mään ai­ka mon­ta komp­ro­mis­siä, kun ei voi­nut käyt­tää ai­na sitä osaa min­kä ha­lu­si tai teh­dä just niin kuin ha­lu­si, kos­ka ti­laa vaan oli to­del­la ra­jal­li­ses­ti.

Moot­to­ri­va­lin­nan jäl­keen tie­dos­sa oli, et­tä seu­raa­va heik­ko koh­ta löy­tyy moot­to­rin ja kes­tä­vän pe­rän vä­lis­tä, eli ZF-vaih­teis­tos­ta. Tä­hän­kään ei mui­ta vaih­to­eh­to­ja edes mie­tit­ty, sil­lä vuo­det Se­bun me­kaa­nik­ko­na oli­vat osoit­ta­neet Sam­so­nak­sen hy­vät puo­let to­del­la konk­reet­ti­ses­ti.

– Se­bun au­tol­la aja­nee­na tie­sin, et­tä Sam­so­nas on lois­ta­va laa­tik­ko ajaa, ja se kes­tää.

Epäilijät epäilivät, mutta Sampo todisti, että Finn-Datsunin keulalle on mahdollista sovittaa kuusisylinterinen Volvon moottori. Ei tosin voi sanoa, etteikö olisi tullut ahdasta.

Epäilijät epäilivät, mutta Sampo todisti, että Finn-Datsunin keulalle on mahdollista sovittaa kuusisylinterinen Volvon moottori. Ei tosin voi sanoa, etteikö olisi tullut ahdasta.

Koko projektin haastavin osuus oli tilan ahtaus, kuten kuvasta näkyy. Osien suhteen Sampo joutui tekemään kompromissejä, kun haluttu osa ei aina vain fyysisesti mahtunut sinne minne sen olisi pitänyt mahtua.

Koko projektin haastavin osuus oli tilan ahtaus, kuten kuvasta näkyy. Osien suhteen Sampo joutui tekemään kompromissejä, kun haluttu osa ei aina vain fyysisesti mahtunut sinne minne sen olisi pitänyt mahtua.

EI NIIN LY­HYT AU­TO

Ko­rin osal­ta puuk­ko­sa­haa ja räl­läk­kää näy­tet­tiin mo­neen koh­taan, sil­lä esi­mer­kik­si syy­la­ri ha­lut­tiin siir­tää taak­se ja sa­mal­la teh­dä myös mo­nen mon­ta muu­ta muu­tos­ta.

– Au­tos­ta lei­kat­tiin ta­kaa kaik­ki yli­mää­räi­set pois, teh­tiin rin­ta­pel­lit, jääh­dyt­ti­men te­li­neet, put­ki­run­ko eteen ja taak­se, lat­ti­a­pel­lit uu­sik­si, kar­daa­ni­tun­ne­lia sil­vot­tiin ja is­ka­ri­tor­nit ra­ken­net­tiin. Se, mitä au­toon jäi van­haa, oli osa kui­duis­ta, kat­to­pel­ti sekä ovet ja osa run­koa – sii­nä se ai­ka­lail­la on.

Alus­tan puo­lel­l­le Sam­po vaih­toi uu­det is­ka­rit sekä ne­li­lin­kit. Ko­ri­no­sia vaih­del­tiin le­vik­kei­den, ajo­va­loum­pi­o­den sekä mas­kin osal­ta. Luon­nol­li­ses­ti myös koko si­sus­ta te­mut­tiin ym­pä­ri ja koko säh­kö­jär­jes­tel­mä teh­tiin uu­sik­si. Jos jo­kin osa au­tos­ta ir­to­si, se ra­ken­net­tiin tai vaih­det­tiin uu­teen.

– Uu­del­leen ra­ken­ta­mi­ses­sa pa­ras­ta oli ai­hio, jota sai oi­ke­as­ti ra­ken­taa, ei­kä se ol­lut vaan osien vaih­ta­mis­ta. Oli oi­ke­as­ti kiva teh­dä tuo­ta au­toa. Oli myös haus­ka huo­ma­ta, et­tä kun moni sa­noi, et­tei sin­ne mah­du ku­tos­ko­ne ei­kä sii­tä saa ajet­ta­vaa, niin ne on to­dis­tet­tu vää­räk­si ja au­to on täl­lä het­kel­lä to­del­la ajet­ta­va.

Ajet­ta­vuu­des­sa aut­taa Nis­san 200SX S14:n etu­ak­se­li, joka vie­lä ku­vien ot­ta­mis­het­kel­lä oli va­rus­tet­tu van­hoil­la tu­ki­var­sil­la. Tätä kir­joi­tet­ta­es­sa var­ret on jo vaih­det­tu Wi­se­fa­bin te­ke­lei­siin – jot­ka on puo­les­taan to­dis­tet­tu erit­täin toi­mi­vik­si. Taka-ak­se­lia on myös siir­ret­ty taak­se­päin, jol­loin ak­se­li­vä­li on mil­lil­leen sama kuin S13-ko­ri­ses­sa Nis­sa­nis­sa, jo­ten ei voi väit­tää, et­tä au­to oli­si poik­keuk­sel­li­sen ly­hyt.

– Toki on­han sii­nä jäyk­kä taka-ak­se­li, mut­ta hy­väl­lä ne­li­lin­kil­lä se­kin on ihan hyvä, Sam­po sum­maa.

Syylari on siirretty konttiin jo ihan siitäkin syystä, että konehuoneeseen se ei enää mahdu. Lisäksi saadaan painoa lisää myös taka-akselille, kun vesitilavuus jakaantuu tasaisemmin.

Syylari on siirretty konttiin jo ihan siitäkin syystä, että konehuoneeseen se ei enää mahdu. Lisäksi saadaan painoa lisää myös taka-akselille, kun vesitilavuus jakaantuu tasaisemmin.

Chevyn taka-akseli kestää rajummatkin kytkinniitit ja toimi katalyyttina koko projektin käsille räjähtämiseen. Kun oli kestävä perä, niin olihan perään nähden alitehoiselle tekniikalle tehtävä jotain!

Chevyn taka-akseli kestää rajummatkin kytkinniitit ja toimi katalyyttina koko projektin käsille räjähtämiseen. Kun oli kestävä perä, niin olihan perään nähden alitehoiselle tekniikalle tehtävä jotain!

LAS­TEN­TAU­TE­JA

Pi­dem­män to­vin ra­ken­ta­mi­sen jäl­keen au­to saa­tiin ta­kai­sin ra­dal­le vii­me vuon­na, jol­loin kui­ten­kin tek­nii­kan kans­sa oli pie­noi­sia las­ten­tau­te­ja.

– Vii­me vuon­na oli tes­tis­sä put­ki­tet­tu ala­ker­ta, jos­ta oli hit­sat­tu ve­si­ti­la ylä­pääs­tä um­peen ja kan­si­pah­viin oli po­rat­tu ve­si­ka­na­vien ko­koi­set rei­ät. Ve­den­kier­ron on­gel­mia oli eri­näi­sis­tä syis­tä, ja moot­to­ri kävi to­del­la mon­ta ker­taa to­del­la kuu­ma­na, jo­ten lo­pul­ta loh­ko hal­ke­si pit­kit­täin. Mui­ta vau­ri­oi­ta ei vii­me ke­sä­nä ta­pah­tu­nut­kaan, et­tä lä­hin­nä mui­ta pie­niä las­ten­tau­te­ja rat­kot­tiin. Put­kit­ta­mi­ses­sa ei ole hir­ve­äs­ti jär­kee ei­kä hyö­tyä tos­sa moot­to­ris­sa, jo­ten teh­tiin ko­ko­naan uu­si ala­ker­ta, jol­la hom­ma on nyt pe­lit­tä­nyt hie­nos­ti.

Moot­to­ris­sa on siis kasa muu­tok­sia, ku­ten kui­va­sump­pu, bil­let­ti öl­jy­poh­ja ja va­kio öl­jy­pump­pu tyh­jen­net­ty tot­ta kai. Li­säk­si au­to on va­rus­tet­tu PO-me­tal­lin kier­to­kan­gil­la, Wi­se­con män­nil­lä, Cat­cam­sin no­kil­la sekä Gar­rett G35-1050 -ah­ti­mel­la. Kan­si on pe­räi­sin va­paas­ti hen­git­tä­väs­tä moot­to­ris­ta, ja se on va­rus­tet­tu imu­no­kan VVT:llä.

– VVT:n hyö­dyt ja ris­kit kun on vä­hän plus­mii­nus­nol­la, niin seu­raa­vaa en te­ki­si enää VVT:llä.

Pa­ket­ti on ol­lut täl­lä kau­del­la to­dis­te­tus­ti toi­mi­va, ja sitä kuu­lui­saa seat ti­meä Sam­po on saa­nut rei­lus­ti. Var­maan yli sata ren­gas­ta on jo sa­vus­tet­tu il­moil­le lä­hes­tul­koon on­gel­mit­ta!

– Tu­le­vai­suu­den suh­teen ei ole suu­rem­pia aja­tuk­sia, vaan toi­vee­na on vain ajaa mah­dol­li­sim­man pal­jon. Py­ri­tään mak­si­moi­maan ajon mää­rä, eli pi­de­tään au­to ka­sas­sa ja mu­ka­va­na ajaa.

Toki Sam­pon aja­tuk­sis­sa on pyö­ri­nyt myös uu­den au­ton ra­ken­ta­mi­nen, mut­ta tar­kem­pia suun­ni­tel­mia ei ole lyö­ty luk­koon. Sam­pon tun­tien uu­si­kin au­to tu­lee ole­maan var­mas­ti mas­sas­ta erot­tu­va ei­kä se var­mas­ti ole sa­man­lai­nen BMW kuin mitä vii­val­la on usei­ta.

Dat­sun-pro­jek­ti on ol­lut to­del­la iso, ja kun ky­syim­me, läh­ti­si­kö Sam­po uu­del­leen vas­taa­van ko­koi­seen sir­kuk­seen, niin vas­taus tuli kuin ap­tee­kin hyl­lyl­tä.

– Eh­dot­to­mas­ti läh­ti­sin uu­del­leen, kun­han sii­hen on vaan va­rat­tu bud­jet­ti ja ai­ka, et­tei ole sa­maan ai­kaan muu­ta sot­ke­mas­sa ai­ka­tau­lu­ku­vi­oi­ta.

Ai­ka näyt­tää, mitä Sam­pon teh­taas­ta tu­lee. Sitä en­nen nau­ti­taan kui­ten­kin täy­sin rin­noin Vol­vo­lai­sen nuo­tis­ta ja hy­vis­tä drif­ting-het­kis­tä!

70-luvulla ihmiset olivat pienempiä, joten sisusta on kompakti paketti kilpa-autoa. Tähän hyttiin ei kannata yrittää Lärvistä mahduttaa, ei ole menossa!

70-luvulla ihmiset olivat pienempiä, joten sisusta on kompakti paketti kilpa-autoa. Tähän hyttiin ei kannata yrittää Lärvistä mahduttaa, ei ole menossa!

SPEK­SIT:

MOOT­TO­RI:

Vol­vo T6 2.8-lit­rai­nen moot­to­ri, PO-me­tal­li -kier­to­kan­get, Wi­se­co-män­nät, Cat­cams-no­kat, imu-VVT kan­si J.Vii­ti­kon lä­pi­käy­mä­nä, kui­va­sump­pu, vah­vis­tet­tu loh­ko, ku­vis­sa Gar­rett G35-1050 -ah­din joka vaih­tu­nut sit­tem­min jo HPT 6466 -ah­ti­meen, Max­xe­cu Race -moot­to­ri­noh­jain.

VOI­MAN­SIIR­TO:

Te­na­cin kak­si­le­vyi­nen 240 mm kyt­kin, Sam­so­nas RS90 -vaih­teis­to, Chevy 12b taka-ak­se­li ka­ven­net­tu­na Vol­von lai­poil­la, bil­let Spool ja ve­ta­rit.

ALUS­TA:

Etu­ak­se­li S14 Nis­sa­nis­ta ny­ky­ään Wi­se­fa­bin tu­ki­var­sil­la, taka-ak­se­li Chevy 12b ne­li­lin­kil­lä ja Nis­san 200SX S14:n BC Ra­cing -is­ka­reil­la.

JAR­RUT:

Edes­sä Nis­san Sky­li­ne R33:n jar­rut ja ta­ka­na Vol­von 240 tup­la­sa­tu­lat. Pe­dal­box ja hyd­rau­li­kä­si­jar­ru.

VAN­TEET JA REN­KAAT:

Ja­pan Ra­cing JR7 -van­teet 8,5x17" edes­sä ja 9x17" ta­ka­na. Ren­kaat ta­ka­na vaih­tu­va tuo­te, mut­ta pää­sään­töi­ses­ti Hai­da 225/45R17 -koos­sa.

KO­RI­MUU­TOK­SET:

La­si­kui­tu­keu­la ja -perä, put­ki­run­ko­pe­rä ja -keu­la, Nis­san 200 SX S14 -ko­ne­pel­ti ly­hen­net­ty ja ka­ven­net­tu, Golf MK2 -um­pi­ot, Po­ly­kar­bo­naat­ti-ik­ku­nat. Ko­ris­sa on al­ku­pe­räis­tä käy­tän­nös­sä enää ovet ja kat­to­pel­ti. Max­xe­cu PDM20 oh­jaa­mas­sa kaik­kia säh­kö­jä.

SI­SUS­TA:

La­si­kui­tui­nen ko­je­lau­ta, nu­ka­tut ovi­pah­vit ja ko­je­lau­ta, OMP-pen­kit, kuu­si­pis­te­vyöt, sam­mu­tus­jär­jes­tel­mä, tur­va­kaa­ret, tab­let­ti­mit­ta­ris­to, IRP-kä­si­jar­ru­kah­va, PDM:n oh­jaus­pa­nee­li.

KII­TOK­SET:

Kii­tos yh­teis­työ­kump­pa­nit sekä kii­tos tii­mil­le Vil­le, Heik­ki, Jore, Ari, Jul­le. Kii­tos myös Se­bul­le, Hen­kul­le ja kai­kil­le muil­le­kin, jot­ka ovat aut­ta­neet.

KUKA KUS­KAA:

Omis­ta­ja: Sam­po Sai­lo

Am­mat­ti: Yrit­tä­jä

Ikä: 29

Ins­tag­ram: @s.o.s.ra­cing

Muis­ta seu­ra­ta GTi-Ma­ga­zi­nea myös so­mes­sa!

Fa­ce­book: https://www.fa­ce­book.com/GTi­Ma­ga­zi­ne/

Ins­tag­ram: https://www.ins­tag­ram.com/gti­ma­ga­zi­ne/

Ti­laa GTi-Ma­ga­zi­ne ko­tii­si osoit­tees­ta www.gti.fi/ti­laa !

EXT­RA PHO­TOS!

 

GTi-Magazine suosittelee myös näitä!

Kuvia: Fitted Fest '25

GTi.Kuvat

Kuvia: Fitted Fest '25

GTi.Kuvat

Kerro meille mielipiteesi siitä, oliko ennen kaikki paremmin?

GTi.Artikkelit

Kerro meille mielipiteesi siitä, oliko ennen kaikki paremmin?

GTi.Artikkelit

GTi-Magazinen numero 07 / 2025 ilmestyy 27.8.2025

GTi.Artikkelit

GTi-Magazinen numero 07 / 2025 ilmestyy 27.8.2025

GTi.Artikkelit