Heinosen matkat Euroopassa: DMEC Round 6, Puola

GTi.Artikkelit

Kol­min­ker­tai­nen drif­tin­gin Suo­men mes­ta­ri Lau­ri Hei­no­nen läh­ti tii­mei­nen kier­tä­mään Eu­roo­pan ko­vin­ta drif­ting-sar­jaa. GTi-Ma­ga­zi­ne oli mat­kas­sa vah­vas­ti mu­ka­na, ja Hei­no­nen ker­toi koko kau­den ajan seik­kai­luis­taan ak­tii­vi­ses­ti leh­den si­vuil­la. Nyt tämä jut­tu­sar­ja jul­kais­taan myös GTi:n net­ti­si­vuil­la kai­ken kan­san näh­tä­vil­le! Täl­lä ker­taa ker­ra­taan Drift Mas­ter­sin kau­den vii­meis­tä kil­pai­lua, joka jär­jes­tet­tiin Puo­las­sa täy­sin tätä kil­pai­lua var­ten as­fal­toi­dul­la speed­way-ra­dal­la. An­ne­taan pu­heen­vuo­ro tut­tuun ta­paan suo­raan Lau­ril­le!

Ar­tik­ke­li jul­kais­tu en­sim­mäi­sen ker­ran GTi-Ma­ga­zi­nen nu­me­ros­sa 09 / 2022 · Ku­vat: Vla­di­mir Lja­dov

@wheels­by­wov­ka

· Teks­ti: Mat­ti Tir­ro­nen @ku­vaa­ma­sa & Lau­ri Hei­no­nen @lau­ri­hei­no­nen18

Nyt kun te lu­ki­jat olet­te ke­sän ra­port­tien myö­tä pääs­seet la­jiin si­sään, niin voim­me täs­sä jak­sos­sa sy­ven­tyä hie­man sii­hen, min­kä­lais­ten seik­ko­jen kans­sa pai­nim­me ki­sa­vii­kon­lop­pu­na tii­min kes­ken ja mil­lai­sia stra­te­gi­sia pää­tök­siä jou­dum­me te­ke­mään ole­tuk­seen pe­rus­tu­en, ve­to­jen vä­hyy­den vuok­si. Toi­vot­ta­vas­ti tämä te­kee kai­kes­ta vie­lä mie­len­kiin­toi­sem­paa.

VII­MEIS­TÄ VIE­DÄÄN

Au­ton­kul­je­tus­bus­sim­me keu­la suun­nat­tiin vii­meis­tä ker­taa tänä vuon­na koh­ti Eu­roo­pan tei­tä, kun reis­sum­me koh­ti DMEC-fi­naa­le­ja al­koi tiis­tai-il­ta­na Po­ris­ta, mää­rän­pää­nä Ģódžin kau­pun­ki Puo­las­sa. Odo­tuk­set tä­män kil­pai­lun koh­dal­la oli­vat kor­ke­al­la, sil­lä teim­me Sak­san osa­kil­pai­lun jäl­keen au­ton alus­tan kans­sa töi­tä esi­mer­kik­si li­sää­mäl­lä taak­se kal­lis­tuk­sen­va­kaa­jan, jon­ka olim­me jou­tu­neet kau­den alus­sa pois­ta­maan mui­den muu­tos­ten tiel­tä. Tes­tit oli­vat on­nis­tu­neet ja ne si­säl­si­vät mm. SM-kil­pai­lun voi­ton tääl­lä ko­ti­maas­sa!

Tiem­me kul­ki jo tu­tuk­si tul­lut­ta reit­tiä Hel­sin­gis­tä lai­val­la Tal­lin­naan ja siel­tä aja­mal­la Via Bal­ti­caa pit­kin ete­lään, läpi Lat­vi­an ja Liet­tu­an. Täs­sä koh­taa vuot­ta on tii­mi­läis­ten lo­mat ja muut va­paat jo pol­tet­tu, jo­ten mat­ka­päi­viä vä­hen­tääk­sem­me oli ete­ne­mis­no­peu­tem­me mei­dän nor­maa­liim­me ver­rat­tu­na hy­vin ri­pe­ää. Ajoim­me en­sim­mäi­se­nä ajo­päi­vä­nä, kes­ki­viik­ko­na, suo­raan Puo­lan ra­jan tun­tu­maan jos­sa yö­vyim­me tut­tuun tyy­liin mis­säs muu­al­la­kaan kuin val­ta­tien var­rel­la rek­ka­par­kis­sa bus­sim­me pe­ru­koil­la.

Moni al­ku­kau­des­ta vai­ke­al­ta tun­tu­nut asia, ku­ten nuk­ku­ma­paik­ko­jen löy­tä­mi­nen, tie­tul­lit ja muut vas­taa­vat, on tä­män ke­sän reis­su­jen mit­taan kar­tu­tet­tu­jen tie­to­jen an­si­os­ta hel­pot­tu­nut ja mah­dol­lis­taa en­si kaut­ta aja­tel­len vie­lä pa­rem­man kes­kit­ty­mi­sen it­se kil­pai­luun – mi­kä­li siis pys­tym­me en­si kau­del­la EM-sar­jaa aja­maan.

Poik­ke­sim­me vie­lä lop­pu­mat­kas­ta Wo­lo­mi­nin lai­ta­kau­pun­gil­la tie­tys­sä la­si­kui­tu­myy­mä­läs­sä, sil­lä ho­ka­sim­me reis­sua suun­ni­tel­les­sam­me, et­tä of­f­se­a­so­neil­la ti­laa­mam­me kil­pu­rin la­si­kui­tui­set ta­ka­päät rah­da­taan meil­le osik­si pa­loi­tel­tu­na ni­me­no­maan Puo­las­ta! Otim­me siis heti kak­si kap­pa­let­ta ko­ko­nai­se­na kyy­tiin. Ja tuli sii­nä yk­si ko­ke­mus­kin ruk­sat­tua lis­tal­ta, kun näim­me tuon pa­jan, jos­ta mys­tee­ris­tä, hal­paa "puo­lan­kui­tua" läh­tee liik­keel­le. Ai­hees­ta löy­tyy li­sää vi­de­o­ku­van muo­dos­sa Yo­u­Tu­be-ka­na­vam­me puo­lel­ta.

Suomalaisista DMEC:iä kiertäneistä kuljettajista kausipisteissä korkeimmalle nousi Juha Rintanen, joka koppasi sarjasta sijan 7. Kun otetaan huomioon, että sarjassa ajoi yhteensä sata todella kovaa kuskia, voi Rintanen todellakin olla iloinen suorituksestaan. Hienosti ajettu!

Suomalaisista DMEC:iä kiertäneistä kuljettajista kausipisteissä korkeimmalle nousi Juha Rintanen, joka koppasi sarjasta sijan 7. Kun otetaan huomioon, että sarjassa ajoi yhteensä sata todella kovaa kuskia, voi Rintanen todellakin olla iloinen suorituksestaan. Hienosti ajettu!

PER­JAN­TAIN TREE­NIT

Pe­ril­lä Ģódžin kes­kus­tas­sa – kyl­lä, ni­me­no­maan kes­kus­tas­sa – olim­me ai­ka­tau­lun mu­kai­ses­ti tors­tai-il­ta­päi­väs­tä. Drift Mas­ter­sil­le tu­tun tyy­lin mu­kai­ses­ti ki­sa­paik­ka oli jäl­leen ai­nut­laa­tui­nen: vuon­na 2018 val­mis­tu­nut Speed­way-sta­di­on, joka oli muu­ta­maa päi­vää ai­kai­sem­min as­fal­toi­tu vä­li­ai­kai­ses­ti Drif­ting-sta­di­o­nik­si!

Ve­toi­suu­del­taan noin 10 000 ih­mis­tä ole­van sta­di­o­nin kes­kel­le oli muo­dos­tet­tu kah­dek­si­kon mal­li­nen rata, jon­ka "run-off" oli nol­la sent­ti­met­riä lä­hes joka puo­lel­ta, be­to­ni­ai­to­jen ym­pä­röi­des­sä ul­ko­kur­ve­ja, jon­ne myös clip­ping poin­tit oli näp­pä­räs­ti si­joi­tet­tu. Uu­te­na te­ki­jä­nä täs­sä ske­naa­ri­os­sa oli vas­ta­val­mis­tu­nut ra­dan pin­ta, jon­ka pi­don ta­sos­ta ei ol­lut kuin vil­le­jä ar­vauk­sia. Nou­si­si­ko pin­taan jo­tain kil­pai­lun ede­tes­sä? Vai­kut­taa­ko sade nor­maa­lis­ti? Nämä kaik­ki ky­sy­myk­set sel­vi­äi­si­vät meil­le hy­vin pian.

Per­jan­tain en­sim­mäi­sis­sä tree­neis­sä käy­tim­me ti­lai­suu­den hy­väk­si ja tark­kai­lim­me ai­kai­sem­man ryh­män har­joi­tuk­sia. Ajo­lin­jat kul­ki­vat kau­ka­na ul­ko­reu­nas­ta ja meno ylei­ses­ti oli epä­ta­sai­sen hyök­käi­le­vää, jo­ten pys­tyim­me päät­te­le­mään, et­tä pi­toa oli tar­jol­la run­saas­ti. Sää­dim­me ren­gas­pai­neen on­nis­tu­nees­ti ti­lan­teen mu­kai­ses­ti, mut­ta to­te­sim­me en­sim­mäi­sen aje­tun kier­rok­sen jäl­keen 3.9-pe­rä­vä­li­tyk­sem­me ole­van pa­has­ti lii­an pit­kä.

Pys­tym­me on­nek­si vai­kut­ta­maan asi­aan vaih­det­ta­van ra­tas­pa­rin avul­la, mut­ta tree­ni­ve­to­jen vä­hyys ai­heut­ti huol­ta. Ky­sei­nen aa­mu­päi­vän tree­ni ajet­tiin kah­te­na pe­räk­käi­se­nä ve­to­na, ja toi­nen tree­ni­ker­ta il­ta­päi­väl­lä ajet­tai­siin pa­ri­a­jo­na; yk­si lead ja yk­si chase. Näi­den nel­jän kier­rok­sen jäl­keen pi­täi­si ajaa täy­del­li­syyt­tä (ja be­to­ni­sei­niä) hi­po­va suo­ri­tus val­ta­val­le ylei­söl­le li­vest­re­a­mien ää­res­sä. Tuo ky­sei­nen asia on­kin yk­si suu­rim­mis­ta muu­tok­sis­ta EM-sar­jaan siir­ryt­tä­es­sä, sil­lä mo­nes­ti Suo­mes­sa tree­ni­ve­to­ja oli enem­män, joh­tu­en pie­nem­mäs­tä kul­jet­ta­ja­mää­räs­tä.

Vaih­doim­me toi­seen tree­niin ly­hy­em­män 4.3-vä­li­tyk­sen, joka oli jo pa­rem­pi, mut­ta ylä­vi­rei­nen NAS­CAR-moot­to­rim­me ei sil­ti­kään pääs­syt täy­teen lau­luun­sa. Muu­ten ajo kul­ki pit­käs­tä ai­kaa hy­vin, au­ton to­tel­les­sa käs­ky­jä mu­ka­vas­ti ko­ti­puo­les­sa teh­ty­jen päi­vi­tys­ten an­si­os­ta.

DMEC:in sarjamestaruuden kuittasi jälleen tässä Mika Keski-Korven perässä ajava Piotr Wiecek. Kova ukkeli on työntämään tämäkin puolalainen!

DMEC:in sarjamestaruuden kuittasi jälleen tässä Mika Keski-Korven perässä ajava Piotr Wiecek. Kova ukkeli on työntämään tämäkin puolalainen!

RIS­KIL­LÄ LA­JIT­TE­LUI­HIN

La­jit­te­lui­hin teim­me sen, mitä ei vält­tä­mät­tä kan­nat­tai­si, ja tes­taa­mat­ta muu­tim­me vä­li­tys­tä ison hyp­päyk­sen, täl­lä ker­taa 4.6:een. On­nek­sem­me ris­ki kan­nat­ti ja Dod­ge nau­kui täy­del­li­sel­lä kier­ro­sa­lu­eel­la, ei­kä pyö­rä­no­peus­kaan lop­pu­nut mis­sään koh­taa kes­ken – en­sim­mäi­ses­tä ve­dos­ta mu­ka­vat 87 pis­tet­tä.

Ku­ten en­sim­mäi­nen, myös toi­nen la­jit­te­lu­ve­to ajet­tiin kirk­kaas­sa sta­di­on­va­lo­jen lois­tees­sa, mut­ta tä­hän toi­seen ve­toon li­sä­maus­teen toi pi­men­ty­nyt il­ta. Kun noin 50 kul­jet­ta­jaa ajaa täs­sä vä­lil­lä oman suo­ri­tuk­sen­sa, tu­lee näi­den kah­den suo­ri­tuk­sen vä­lil­le mel­koi­nen mää­rä odot­te­lua – yh­teen­sä noin kak­si tun­tia. Sii­tä ajas­ta osa vie­te­tään sta­di­o­nin ul­ko­puo­lel­la jo­nos­sa pi­me­äs­sä hil­jai­ses­sa au­tos­sa kes­kit­ty­en.

On iso haas­te saa­da it­sen­sä hy­pe­tet­tyä tar­vit­ta­val­le ta­sol­le, kun käs­ky käy pi­mey­des­tä sta­di­o­nil­le, tun­nel­maan jon­ka säh­köi­syy­den pys­tyy ais­ti­maan au­toon si­säl­le as­ti. Täl­lä ker­taa se on­nis­tui, ja tu­lok­se­na 91 pis­teen veto, joka oli juu­ri so­pi­van ver­ran roh­ke­am­pi (ja lä­hem­pä­nä sei­niä), kui­ten­kaan sor­tu­mat­ta vir­hei­siin.

Tämä on pis­te­ta­so, jol­le olem­me edel­li­si­nä kau­si­na tot­tu­neet la­jit­te­le­maan, ja kyl­lä tun­tui pit­käs­tä ai­kaa mu­ka­val­ta ol­la "ysi­kymp­pi­sil­lä" pis­teil­lä. Pa­ran­net­ta­vaa toki jäi, mut­ta kaik­ki ai­ka­naan.

Puolan osakilpailun voitto kirjattiin melkoisen kirjavien käänteiden jälkeen brittiläisen Oliver Evansin nimiin. Kaavion alkupuolella Evans ajoi niin lujasti seinään, että jopa kilpailussa jatkaminen vaikutti epätodennäköiseltä. Tuhkimotarina kuitenkin jatkui aina finaaleihin ja podiumin ykköspaikalle saakka!

Puolan osakilpailun voitto kirjattiin melkoisen kirjavien käänteiden jälkeen brittiläisen Oliver Evansin nimiin. Kaavion alkupuolella Evans ajoi niin lujasti seinään, että jopa kilpailussa jatkaminen vaikutti epätodennäköiseltä. Tuhkimotarina kuitenkin jatkui aina finaaleihin ja podiumin ykköspaikalle saakka!

SEI­NÄT KO­LI­SEE

Koit­ti lau­an­tai ja pa­ri­a­jo­kaa­vio-päi­vä, var­si­nai­nen pää­ta­pah­tu­ma­päi­vä. Nyt oli ai­ka nos­taa pi­to­ta­soa las­ke­mal­la ren­gas­pai­net­ta, sil­lä pa­ri­a­joa ei ha­lua hä­vi­tä sil­lä, et­tä ka­ve­ri me­nee kar­kuun vaik­ka mitä te­ki­si. Mut­ta lii­ka pito syö ajo­lin­jaa, jota myös pa­ri­a­jo­vai­heen lead-osuu­des­sa tark­kail­laan tar­kas­ti. Tä­hän sop­paan kun li­sä­tään olo­suh­tei­den tuo­ma ra­dan pin­nan pi­don muu­tos, niin pääs­tään isoim­paan asi­aan, jon­ka kans­sa pai­nim­me koko lau­an­tai­päi­vän.

Tree­nei­hin löy­tyi heti oi­kea pai­ne – eh­kä jopa psy­ko­lo­gi­sen -0,1 baa­rin las­kul­la ei­li­ses­tä. Pai­koi­tel­len perä lip­sah­ti al­ta, mut­ta tä­män spot­te­ri Ari Här­kä­lä nok­ke­la­na huo­ma­si joh­tu­van sii­tä, et­tä osa ra­das­ta oli ka­te­tun kat­so­mon var­jos­sa ja vie­lä kos­te­ah­ko yön jäl­jil­tä, jo­ten ei siis syy­tä huo­leen. Pito ra­das­sa kas­voi tree­nien ede­tes­sä, jo­ten em­me läh­te­neet las­ke­maan ren­gas­pai­net­ta enem­pää, kun vauh­ti kas­voi "it­sel­lään".

Pa­ri­a­jo­kaa­vio ajet­tiin vas­ta il­lan hä­mär­ty­es­sä, mikä he­rät­ti ky­sy­myk­siä ra­dan tar­jo­a­mas­ta pi­dos­ta; pu­do­te­taan­ko ren­gas­pai­net­ta ja kuin­ka pal­jon, vai men­nään­kö sa­mal­la kuin tree­neis­sä?

Pää­dyim­me ot­ta­maan jäl­leen sen "psy­ko­lo­gi­sen" 0,1 baa­ria alem­mas ja läh­dim­me ko­et­ta­maan. TOP32-vai­hees­sa vas­taan tuli sak­sa­lai­nen Max Heid­rich, jon­ka ajon on­nis­tu­misp­ro­sent­ti on hy­vin vaih­te­le­vaa, mut­ta on­nis­tu­es­saan hän me­nee lu­jaa.

Lai­toim­me pe­li­merk­kim­me epä­on­nis­tu­mi­sel­le – tar­koit­ta­en, et­tä pa­nos­tai­sim­me it­se eh­jään lead-ve­toon ja an­tai­sim­me hä­nen teh­dä vir­heet et­sies­sään sitä kuu­lui­saa vauh­tia, näin ol­len ai­na­kin lead-ve­to­ja ver­rat­ta­es­sa oli­sim­me vah­voil­la.

Heid­ric­hin le­a­diin as­ti ei kui­ten­kaan pääs­ty, kun en­sim­mäi­sen ve­don jäl­keen sain kor­va­nap­piin Aril­ta tie­don: "Se on tuol­la vi­to­sel­la (kli­pil­lä) sei­näs­sä." Heid­rich oli seu­ra­tes­saan teh­nyt ajo­vir­heen ja ajau­tui ul­ko­sei­nän be­to­niin. On­nek­si ei ra­jus­ti, mut­ta sen ver­ran et­tä hä­nen ajon­sa oli­vat täl­tä erää sii­nä. Siis­pä me jat­koon TOP16-vai­hee­seen!

SADE SE­KOIT­TAA

Kos­ka toi­nen puo­li edel­li­ses­tä pa­ris­ta jäi aja­mat­ta, oli vauh­tim­me mui­hin ver­rat­tu­na edel­leen hie­man ar­voi­tus. Liuk­kaal­ta tun­tui, mut­ta ei niin liuk­kaal­ta, et­tä oli­si us­kal­let­tu teh­dä iso­ja muu­tok­sia. Siis­pä jäl­leen se hen­ki­nen 0,1 bar pois ren­kais­ta.

Seu­raa­va­na vii­val­la odot­te­li­kin puo­la­lai­nen Ja­kub Krol, jon­ka ajo­suo­rit­teet oli­vat mei­dän kau­si­seu­ran­nan mu­kaan to­del­la ko­vas­sa nou­su­kii­dos­sa. Luot­to oli kui­ten­kin kova, et­tä täs­tä oli­si hy­vät mah­dol­li­suu­det pääs­tä jat­koon. Ajoin pa­rem­min la­ji­tel­lee­na en­sin le­a­din, joka meni hy­vin, ja Krol seu­ra­si pe­räs­sä myös hy­vin. Pe­räs­sä aja­es­sa­ni huo­ma­sin pi­don ole­van ka­dok­sis­sa ver­rat­tu­na esim. tree­nien vas­taa­viin ti­lan­tei­siin, ja hyök­kää­mi­se­ni jäi vä­häl­le – aja­mi­nen oli kan­noil­la py­syt­te­lyä. On­nek­si puo­la­lai­sen le­a­di­kaan ei ol­lut niin hyvä, jo­ten tuo­ma­rit ei­vät löy­tä­neet pa­rem­paa ja saim­me tuo­mi­on "One More Time".

Suun­ni­tel­ma OMT:hen oli sel­keä: ren­gas­pai­net­ta rei­lus­ti alas ja tree­nien kal­tai­nen chase lyö­mään vii­mei­nen nau­la puo­la­lai­sen ark­kuun. Täs­tä oli luon­to­äi­ti vah­vas­ti eri miel­tä ja lait­toi sa­teen kas­te­le­maan rata-alu­een niin mä­räk­si, et­tei kui­vu­mi­ses­ta ol­lut mi­tään toi­voa.

Sii­nä meni sit­ten kaik­ki uu­sik­si: Mikä vä­li­tys? Vai ny­ky­vä­li­tys yh­den vaih­teen pie­nem­mäl­lä? Vai on­ko se lii­an ly­hyt? Ren­gas­pai­nees­ta pu­hu­mat­ta­kaan.

No, vaih­de­kes­kus­te­lu päät­tyi sii­hen, kun kak­si pa­ria en­nen mei­tä ajau­tui ent­rys­tä sei­nään lii­an ko­van vauh­din vuok­si. Pää­tim­me men­nä sil­lä pie­nem­mäl­lä. Täs­tä eteen­päin aja­mi­nen oli sel­viy­ty­mis­tais­te­lua – ku­mil­la pääl­lys­tet­ty uu­si as­falt­ti oli kuin jää­tä!

Pää­sin eh­jä­nä ra­dan ym­pä­ri, ja muu­ta­ma clip­ping point­ti­kin löy­tyi. Puo­la­lai­nen on­nis­tui te­ke­mään myös eh­jän ajon ta­ka­na. Seu­ra­tes­sa­ni py­rin ole­maan ag­g­res­sii­vi­nen, sil­lä sa­teel­la hi­taas­ti ede­tes­sä pys­tyy hy­vin aja­maan kiin­ni toi­sen oves­sa, mut­ta ajau­duin­kin han­ka­luuk­siin, kun Kro­lin sa­de­ke­lin aja­mi­nen oli pal­jon hi­taam­paa kuin oma­ni. Cha­ses­ta tuli vä­hän lii­an hyök­käi­le­vää, mut­ta pys­tyin pi­tä­mään pa­ke­tin ka­sas­sa maa­liin as­ti. Tämä ja­koi tuo­ma­rei­den mie­li­pi­teet ja he oli­si­vat­kin ha­lun­neet näh­dä vie­lä yh­den OMT:n, mut­ta sään­nöt ei­vät sitä sal­li. Siis­pä ää­nin 2/3 täs­tä meni Krol jat­koon.

Sade pi­la­si mo­nen muun­kin päi­vän tuol­loin, ja tätä kir­joi­tel­les­sa ei ky­sei­nen ti­lan­ne enää niin ko­vas­ti har­mi­ta, vaan aja­tuk­set ovat jo tu­le­val­la kau­del­la. Puo­lan osa­kil­pai­lu ja sitä edel­tä­neet ta­pah­tu­mat an­toi­vat jäl­leen pal­jon us­koa omaan te­ke­mi­seen, ja tu­le­vai­suus on toi­voa täyn­nä!

Suu­ret kii­tok­set kai­kil­le reis­su­jam­me seu­ran­neil­le, yh­teis­työ­kump­pa­neil­lem­me sekä tie­tys­ti omil­le tii­mi­läi­sil­le ja hei­dän per­heil­leen, jot­ka te­ki­vät suu­ria uh­rauk­sia nämä reis­sut to­teut­taak­seen. Kii­tos!

Tällä kertaa Lauri Heinosen matka kaaviossa päättyi TOP16-vaiheessa puolalaista Jakub Krolia vastaan. Helpolla ei voitto Puolaan kuitenkaan mennyt, sillä päätös ei ollut tuomaristonkaan puolesta yksimielinen, ja tilausta uudelle OMT:lle olisi ollut.

Tällä kertaa Lauri Heinosen matka kaaviossa päättyi TOP16-vaiheessa puolalaista Jakub Krolia vastaan. Helpolla ei voitto Puolaan kuitenkaan mennyt, sillä päätös ei ollut tuomaristonkaan puolesta yksimielinen, ja tilausta uudelle OMT:lle olisi ollut.

HEI­NO­NEN DRIFT TEAM

Au­to

Nis­san 180SX RPS13 & Nas­car V8

Kus­ki

Lau­ri Hei­no­nen @lau­ri­hei­no­nen18

Tii­mi

Toni "Jake" Mar­jo­maa @ja­ke­liuss

Ari Här­kä­lä @ars­ka­teh­taal­la

San­te­ri Jär­vi­nen @vlnt_e30

Tan­ja Tai­pal­maa @tan­ja­tai­pal­maa

Jan­ne "Nape" Pöy­ry @na­peez

Ans­si Saa­re­la @Ang3_of­fi­ci­al

Seu­raa tii­miä Yo­u­tu­bes­sa, Fa­ce­boo­kis­sa ja Ins­tag­ra­mis­sa!

Muis­ta seu­ra­ta GTi-Ma­ga­zi­nea myös so­mes­sa!

Fa­ce­book: https://www.fa­ce­book.com/GTi­Ma­ga­zi­ne/

Ins­tag­ram: https://www.ins­tag­ram.com/gti­ma­ga­zi­ne/

Ti­laa GTi-Ma­ga­zi­ne ko­tii­si osoit­tees­ta www.gti.fi/ti­laa !

EXT­RA PHO­TOS!

 

GTi-Magazine suosittelee myös näitä!

Kuvia: Fitted Fest '25

GTi.Kuvat

Kuvia: Fitted Fest '25

GTi.Kuvat

Kerro meille mielipiteesi siitä, oliko ennen kaikki paremmin?

GTi.Artikkelit

Kerro meille mielipiteesi siitä, oliko ennen kaikki paremmin?

GTi.Artikkelit

GTi-Magazinen numero 07 / 2025 ilmestyy 27.8.2025

GTi.Artikkelit

GTi-Magazinen numero 07 / 2025 ilmestyy 27.8.2025

GTi.Artikkelit